.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آموزش و پرورش نه وزیر دارد، نه سرپرست

مجلس مانند سال های ۸۴ و ۸۸ به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای نداد. یعنی پرجمعیت ترین وزارت‌خانه دولت، باید با سرپرست کارش را شروع کند. اما این وزارت‌خانه عریض و طویل این روزها مسوول ارشد ندارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ درحالی که پیش‌بینی‌ها نشان می داد محمدعلی نجفی، حداقل با رای ناپلئونی وزیر آموزش و پرورش بشود، اما اتفاق برعکس افتاد و او با رای ناپلئونی وزیر نشد.

به نظر می رسد این پیش بینی حمیدرضا حاجی بابایی،‌ وزیر آموزش و پرورش دولت دهم هم بوده است. چه اینکه او پیش از مشخص شدن نتایج بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، از معاونانش خداحافظی کرده است.

آنطور که فارس نوشته، حاجی‌بابایی هفته گذشته با مدیران و کارشناسان حوزه ستادی خداحافظی کرده است. او در جلسه‌ای که با معاونان و مدیران خود داشت، از آنها برای اجرای سند تحول و تلاش‌هایشان تشکر کرد و هدیه نقدی نشان «تعلیم و تربیت» را که محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق به وی اعطا کرده بود، بین آنها تقسیم کرد.

نکته اینکه حاجی بابایی از ابتدای مردادماه و پس از حضور در جشن هوشمندسازی مدارس تهران هم هیچ برنامه خبری نداشته است. این درحالی است که برنامه های خبری وزارت آموزش و پرورش در دوره او فراوان بود.

اما آموزش و پرورش از غروب پنجشنبه هیچ مسوولی ندارد؛ مجلس به وزیر پیشنهادی رییس جمهور رای نداد و البته حاجی بابایی هم وزارتخانه را ترک کرده است. این درحالی است که تا زمان تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی، مسوول وزارتخانه، وزیر پیشین است.

علیرضا منادی سفیدان، عضو هیات رییسه مجلس و عضو کمیسیون آموزش مجلس دراین باره به خبرآنلاین گفت: طبق قانون، سرپرست وزارتخانه تا انتخاب وزیر و در صورت نگرفتن رای اعتماد،‌ تا زمان معرفی سرپرست، وزیر پیشین است.

همچنین دکتر محمد هاشمی، حقوق‌دان قانون اساسی در این باره به خبرآنلاین گفت: رییس جمهور باید سریعتری سرپرست برای وزارتخانه هایی که وزیر ندارند تعیین کند. تا ان زمان هم وزیر پیشین مسوول است.

به گفته او درصورتی که وزیر پیشین هم از وزارتخانه رفته باشد، شخص رییس جمهور تا زمان معرفی سرپرست، مسوول وزارتخانه است.

مشابه این اتفاق در دوره محمود احمدی‌نژاد هم افتاد؛ زمانی که او وزیر نفت را برکنار کرد تا ظاهرا وزارت نفت و وزارت نیرو با هم ادغام شود. اما این اتفاق نیفتاد و وزارت نیرو و نفت ادغام نشدند. احمدی‌نژاد اعلام کرد که شخصا سرپرست وزارت نفت است. او چند حکم هم برای این وزارتخانه صادر کرد و قصد کرد به اجلاس اوپک هم برود. اما با مخالفت مجلس و اعلام غیرقانونی بودن سرپرستی اش، محمد علی‌آبادی را سرپرست وزارت نفت کرد.

اکنون اما آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید بدون مسوول ارشد پیش می رود. اتفاقی که در سال های ۸۴ و ۸۸ و با رد صلاحیت وزرای پیشنهادی محمود احمدی نژاد برای آموزش و پرورش در دولت نهم و دهم افتاد و این وزارتخانه سال تحصیلی و تا دو ماه پس از آن را بدون وزیر و با سرپرست شروع و سپری کرد./ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 مرداد 1392
* آموزش و پرورش را خراب کردید - تاسف به نمایندگانی که به نجفی رای ندادند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.378 seconds.